ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

لحظه دیدار 1 و 2

اخوان شاعر مردی بود ... خدا رحمتش کند ! 



1

لحظه دیدار نزدیک است
باز من دیوانه ام ،مستم
باز میلرزد، دلم ، دستم
باز گویی در جهان دیگری هستم
های نخراشی به غفلت گونه ام را . تیغ
های نپریشی صفای زلفکم را. دست
و آبرویم را نریزی ، دل
ای نخورده مست ! لحظه دیدار نزدیک است!! 

                                                               م.امید

 

        

 

و ققنوس خیس هم که معرف حضور عنبر دوستان می باشد ! فوق تخصص گند زدن دارد ، به همه چیز و همه کس ! حتی خودش !! خدا از سر تقصیراتش بگذرد :D

 

 

لحظه ی دیدار ما این بار هم مالیده شد
باز سوهان زمانه
!!  روحمان ساییده شد

ابر و باد مه یکی کردند آن دستانشان ؛
اختر بختم براندند، حالمان هم ر..ده شد

بخت با من بود اگر،اسمم چه می شد؟ بتختعلی !
طالع نحس امشبم در آسمانم دیده شد

چنبره زد بختکی بر روی من ، بختم کجاست ؟
سوروسات لحظه ی دیدار هم برچیده شد 

                                                                     ق.خیس

 

 

نظرات 21 + ارسال نظر
الیاس شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 10:54 http://eco791.blogfa.com

درست که تخصص گند زدن داری( به اعتراف خودت) اما این بار رو با حال بود

دوستان لطف دارند :-)

سعید شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 13:12 http://ganjineh.mihanblog.com/



:)

... شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 14:05

این چه عشقی ست که در دل دارم

من از این عشق چه حاصل دارم

می گریزی زمن و در طلبت

باز هم کوشش باطل دارم
...

بخت اگر از تو جدایم کرده

می گشایم گره از بخت, چه باک

ترسم این عشق سرانجام مرا

بکشد تا به سراپردة خاک

فکر کنم این شعر خیلی وصف حال شما باشه

سلام دوست عزیز
ممنون از شعرهای زیبایی که برایم می نویسید ...
راستش زیاد هم ناراحت نیستم بیشتر سعی در خنداندن داشتم ... به هر حال تشکر که همیشه می خوانیدم.

اویس شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 14:15

همون آیکون

ارغوان شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 15:28

به جای
باز سوهان زمانه!! روحمان ساییده شد
مصرع
با دو دست شوم دنیا، روحمان ساییده شد
پیشنهاد می شه و در ضمن مصرع
سوروسات لحظه ی دیدار این بار هم برچیده شد
زیاد داره که به راحتی با تبدیلش به
سوروسات لحظه ی دیدار هم برچیده شد
اصلاح پذیره.

قشنگ بود

سلام ارغوان جان ...
هر دو تا پیشنهادت خیلی خوب و بهتر از کار من بود ولی با اجازه ت من فقط به دومیش عمل کردم ...
یجورایی دوس داشتم کلمه ی سوهان هم توش باشه D:
مرسی از لطفت

م.چالاکی شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 15:41

ها ها. خوشمان آمد بد. بعضی وقتا شایدم خیلی وقتا گند زدن به همه چیز و همه کس حتی خودت بد کیف میده! خدا هم می خواد بگذره می خواد نگذره. با خودشه!

سلام مهدی جان ... :-)
آره موافقم کیف می ده گندزدن گاهی ...

نفیسه شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 16:40

گندت خوب بود . من که کلی خندیدم.
البته گند زدن به افکار و حال دیگران کار خوبی نیست ها. حالا به خودت می زنی اون یه بحث دیگه است.

سلام نفیسه ی عزیز
از خنده ی شما ما نیز می خندیم!
خوب من معمولا یه سوزن گنده به خودم می زنم یه دونه هم به بقیه که عدالت رعایت بشه ... D:

نسیم شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 16:59

بیت اول خوب بود

مخالف سرسخت یامفت گویی های من :)

نگار شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 17:31

روح و جسمم بی سبب از دوری یار عزیز
همچو دربندان کهریزک همی گ...ده شد !!

به ! دوست ناشناس بداهه سرای ما!
چی بگم والا :-)

محمدرضا شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 23:59 http://mamrizzio2.blogspot.com/

همچو رای خرداد ماه مردمان
نه شمرده نه دیده نه فهمیده شد!

بله ! بحث کم کم به جاهای خطرناک داره کشیده می شه ! ;)

[ بدون نام ] یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 00:43

پیش می آد.
ولی می گم دفعه بعدی برای این جور پست هات سراغ یه تریپ دیگه از آدم های معروف٬برو.گناه دارن این شعرا!!

پیش می آد دیگه ... :)
سراغ کدوم تریپ برم ؟ خودت بگو ... کدوم شاعر رو فیلم کنیم ؟
حالا چرا بی نام ؟

میله بدون پرچم یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 08:26 http://hosseinkarlos.blogsky.com

سلام دوست عزیز
ممنون از کامنتت

بخت ما در ناکجا آباد حیران است و عمر
با نمک محشور , لیکن باز هم گندیده شد

D:

خاک عالم به روزی که بگندد نمک !! ;)
...
سلام
ممنون از اینکه دیگران رو هم از برداشت شخصیت از کتابای خوب آگاه می کنی.

برزین یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 08:41 http://niwemang.blogsky.com

سلام
حالا که اصرار به استفاده از واژه سوهان داری می تونی یه جور دیگه ازش استفاده کنی . در بیت دوم ، برای ارتباط اون با بیت اول می تونی از حروف ربط مثل " که" ، "تا" ، "چون" و ... استفاده کنی
مثلا :
لحظه دیدار ما این بار هم مالیده شد
تا ز سوهان زمانه روحمان ساییده شد...

به نظرم استعداد خوبی داری ( اینو جدی میگم ) می تونی یه شاعر خوب بشی اما چرا پا کردی توی کفش اخوان ثالث ؟ میدونی که اخوان یکی از جدی ترین شعرای معاصر ماست فکر کنم تنها شاعریه که " یامفت گویی" نداره !!

سلام جناب برزین
ممنون از پیشنهاد جالبتان در مورد تصحیح شعر و همین طور ممنون بابت لطفی که به بنده داشتید ...
...
من خودم به شخصه بسیار اخوان را دوست دارم و اصلا هم منظورم از یامفت گویی شعر اخوان نبود خدای نکرده ... چطور می شود شعری باشکوه را بگویم یامفت ؟
من منظورم از یامفت شوخی خودم با شعر اخوان بود ...
از اینها گذشته اتفاقا چون اخوان خیلی جدی است می شود باهاش شوخی کرد ...
در هر صورت اگه احساس کردین که بنده ناخواسته جسارتی به اخوان کردم عذر می خوام.
ممنون.

حسین یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 10:58 http://kimiyaa.blogsky.com

گند بزن که گند تو هوا خاه بسیار دارد...


در پاسخ نوشته ی فیس بوک ات:
داداشی ما که همیشه اینجا تلپ هستیم! منتها تو زود زود به روز می شی و ما کمی جا می مونیم
دوست ات دارم فتیر!

چاکریم داداش
...

دوست داریم too

میله بدون پرچم یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 11:17 http://hosseinkarlos.blogsky.com

سلام مجدد
ممنون از لطفت
صحبت اخوان شد یاد یک خاطره خنده دار و گریه دار افتادم که توی وبم خواهم نوشت.
صحبت "امید" آمد در میان یادش به خیر
در کنار رایمان امید هم دزدیده شد

علیک سلام مجدد دوست جدید
...
من سپیدی را در سیاهی
روز را در شب
و امید را در یاس یافته ام !

هیوا یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 11:42 http://www.bibak-darya.blogfa.com

ققنوس جان زیادیم گند نزدیا.
قاصدک هان چه خبر آوردی...

سلام
جدی ؟ ;-)

نیکادل یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 12:41 http://www.aftabsookhte.blogfa.com

سلام ققنوس جان
آفرین بر شما
با اجازه یه کمی می‌خوام با پای برهنه به کفشت حمله ور بشم :‌
سور و سات لحظه دیدار را بر پا کنید
فکر درمانی به حال این دل شیدا کنید
دستهای ابر و باد و مه همه یکسو زنید
با خیال عالم آرایش همی سودا کنید
جان شیدای مرا حاجت به تخت و بخت نیست
حال ما را می نداند آنکه چون ما مست نیست

سلام نیکادل جان
تشکر از ذوق شما :-)
و تشکر از اینکه دستور برپاکردن سور و سات لحظه ی دیدار را صادر کردید ... :-)

ص ب ا یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 14:09 http://www.saba0000000000.blogfa.com/

*•. .•*.•* *•. .•*.•[گل][گل]*•. .•*.•* *•. .•*.•[گل][گل]*•. .•*.•* *•. .•*.•
*•. .•*.•* *•. .•*.•*•. .•*.•* *•. .•*.•*•. .•*.•* *•. .•*.•*•. .•*.•* *•. .•*.•
*•. .•*.•* *•. .•*.• [گل][گل]سلام دوست خوبم[گل][گل]*•. .•*.•* *•. .•*.•
*•. .•*.•* *•. .•*.•*•. .•*.•* *•. .•*.•*•. .•*.•* *•. .•*.•*•. .•*.•* *•. .•*.•
*•. .•*.•* *•. .•*.•[گل][گل][گل]آپـــــــــــــم[گل][گل][گل]*•. .•*.•* *•. .•*.•
*•. .•*.•* *•. .•*.•*•. .•*.•* *•. .•*.•*•. .•*.•* *•. .•*.•*•. .•*.•* *•. .•*.•
*•. .•*.•* *•. .•**[گل][گل][گل]بهم سـر بزن[گل][گل][گل]*•. .•*.•* *•. .•**

نامیرا یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 15:50 http://www.namira19.blogfa.com

می گم اون که گفته بود٬پیش می آد٬من بودم .یادم رفته بود اسمم رو بنویسم
الان دیدم که ننوشتم!
منم پیر شدم مثکه...!!!

چه نکن بهر کسی ... ;-)

فرزانه یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 23:33 http://www.elhrad.wordpress.com

سلام
این جا همه شاعرند ماشالله ... من چیزی نگم سنگین ترم

سلام
اختیار داری :-)

kamand چهارشنبه 22 تیر 1390 ساعت 10:17

kheily ali bood asisam,ghol midam har ruz biyam

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد