ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

رسوا

همه؛
همرنگِ جماعت شدند.

رخ داد؛
مرگِ رنگ.

و جهان کور شد! 

                                        زمستان 91

نظرات 8 + ارسال نظر
آنتی ابسورد سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392 ساعت 13:15

درود بر اسامه عزیز
×به گمانم این مرگ رنگ،زایش رنگی دگر را در پی دارد.آنجا که مولوی نیز به زیبایی سروده:
"چونکه بیرنگی اسیر رنگ شد
موسایی با موسایی در جنگ شد"

مخلصم.
فی الواقع همین "رنگ"هاست که رنگمان کرده است و می کند.
اما آن چه من می خواهم بگویم؛ مقاومتی است که می خواهم در برابر این یکسان سازی انجام دهم!
باید بدانیم که وقتی همه به یک رنگ باشند، رنگ بی معنا خواهد شد.
رفیق!
زندگی یک کلیشه است. کلیشه ای که باید رنگش کنیم...همین. ما فقط نقاشیم. هر چند به نظرم به سمتی می رویم که همان هم نباشیم.

فرزانه چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 08:40 http://www.elhrad.blogsky.com

منیر چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 16:16

شدند ؟! شاید بودند .
...
آمده بودم جوابم را بخوانم . پست را برگشت دادی .!
جوابت برایم مهم بود .

این پست برگشت دادن ها اینجا سابقه داره. حتی چند بار دلم خواسته که کل اینجا را محو کنم از صحنه ی سایبری روزگار . و پاره کنم همه کاغذهایم را.
شاید هم یک روز این کار را کردم.
با این همه این احتمال هم هست که آن پست را دوباره برگردانم!

آنتی ابسورد پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1392 ساعت 07:37

این رنگی که به زعم من آن بیرنگی را به اسارت گرفته،همان یکرنگی و همرنگ جماعت شدن است،همان یکسان سازی رنگ هاست که به زیبایی گفته ای آن را.
تکثر رنگ ها و یکی نبودن هایشان را می توانم به تکثر معناها معنی کنم که تو آن را به نقاش بودن مان معنی کرده ای.

فاطمه پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1392 ساعت 15:10

خسته از بیرنگی تکرار

دمادم جمعه 6 اردیبهشت 1392 ساعت 00:11 http://www.damadamm.blogsky.com

...و کور رنگی، بیماری همه گیر شد.

ماهی شنبه 7 اردیبهشت 1392 ساعت 09:21 http://www.binoo.persianblog.ir

اینو خوندم یاد فیلم perfect sense افتادم.

مهرگان جمعه 20 اردیبهشت 1392 ساعت 14:55 http://MEHRAEEN.BLOGSKY.COM

سلام
ادیبانه بود و تحسین بر انگیز
هر چند مطمئنا برای کوری جهان هم راه مدارا پیدا میشود. من هم ارجاع میدهم به فیلم فوق الذکر توسط ماهی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد