ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

خالی بازی!*

 

باز آی که لب از لب و یک خال بگیریم!
خالی تر از آنیم  دگر بال بگیریم!
من را بغلم کن! گلکم! سخت تر این بار
فریادرسی نیست، نگو فال بگیریم!
آن قدر که جان در برود، سفت ترش کن!
"مدلول" من م! خال اگر "دال" بگیریم!
جان می رود و سوژه فدای تو شود باز؛
تو جانی ِ جانی! تو بیا حال بگیریم!
دربندِ تو بودم که دگر محو شد این "من"
"تجریش"! بیا ختم و شبِ سال بگیریم
آن خال شود مدفنِ  "من"! بعد بیایید
هر سال براش دوره ی "انفال" بگیریم
انگشت به رو ی اش بگذاریم، وَ ذکری؛
یک فاتحه از خال و چش و چال بگیریم! 

 

 


*اصطلاحی است مربوط به بازی گل یا پوچ!

نظرات 18 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 6 اردیبهشت 1392 ساعت 16:59

یه پستی اینجاها نبود قبلن یه کامنتایی هم زیرش بود؟
رفتم کلی فکر کردم اومدم جواب بدم اما جا تره و بچه نیست.
اصلن هم از این شعرتون خوشم اومد، مخصوصن از اسمش!

دوست دارم اون جوابی که کلی روش فکر کردی رو بشنوم.
اصلن هم ممنون.

[ بدون نام ] جمعه 6 اردیبهشت 1392 ساعت 16:59

که هستم

بانو جمعه 6 اردیبهشت 1392 ساعت 22:31

چه بی پروا و شور انگیز...
جانت هماره گرم و سبز ققنوس خیس

ممنون از توجه شما

رها شنبه 7 اردیبهشت 1392 ساعت 19:35 http://freevaar.blogspot.com

دوستش داشتم.. خیلی خوب بود.. خیلی خاص هم بود.

ممنون... لطف داری.

R2W یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 ساعت 16:38 http://recent2weeks.blogfa.com

چهارشنبه های یکی در میان داستان کوتاه
"دو تا آیینه"
وحید شیخ احمد صفاری
به همراه یادداشتی بر این داستان.
با معرفی مجموعه داستان "زندگی طبق خواسته تو پیش می رود"

دو هفته اخیر ویترین ادبیات داستانی دو هفته اخیر

ن: زیبا و رندانه

که دوشنبه 9 اردیبهشت 1392 ساعت 23:24

ها! خب دیگه یادم رفت که! الان حتا یادم نیست چیا گفته بودیم!!
چطوری دلتون میادپستاتونو پاک کنین؟؟؟

چیزی که فراموش شد، حتمن چیز مهمی نبوده است دوست من :)
کار سختی نیست...

ص.ش چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 ساعت 22:01 http://radefekr.blogfa.com

فشنگ بود. بازی .
فال.
....

ممنون ...

منیر جمعه 13 اردیبهشت 1392 ساعت 02:09

عاشقانه های زیادی نوشته میشه .کما بیش می خونم . می دونی شعرهای تو رو چی از باقی اشعار سوا میکنه؟ اینکه تو انگار بی مرگ لذتی رو درک نمی کنی .
و دقیقن همین شعر تو رو از هوس جدا میکنه .
هر چند هوس عشق خودش باز هوسی ست .
اما هوس هوس نیست .
و این دو بین شون دست کم هفت کوه فاصله است .
زنده باشی و از زنده بودنت سرشار.
...
با نمادهای مقدس نسل ما بازی قشنگی کردی : ختم ، شب سال ، انفال ، فاتحه ، انگشت به روی ... ،چال ، ذکر ، تجریش !
اما بوی الرحمن نمی داد .

هر کسی یک خوانشی دارد از یک اثر... ممنون از اینکه خوانشت را برایم نوشتی...

محمدی جمعه 13 اردیبهشت 1392 ساعت 15:32 http://ham-bahar.blogfa.com

بسیار جالب بود ققنوس
یک لحظه فکر کردم از غزلیات سلمان ساوجی است
دست مریزاد

مخلصیم. لطف داری برزین عزیز

خلیل شنبه 14 اردیبهشت 1392 ساعت 01:21 http://tarikhroz3.blogsky.com

سلام،

امیدوارم خستگی ات با این شعر قشنگ تا بحال رفع شده باشد!

سلام، ممنون :)

دمادم دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 21:47 http://www.damadamm.blogsky.com

آمدم دنبال لینک دانلودی که چندی پیش فرستاده بودید اما در اینجا ندیدم. امیدوارم به زودی مشکل سرعت اینترنت حل شود تا من هم به لینک ارسالی شما دسترسی داشته باشم. اما پیشاپیش تولد این کتاب را تبریک میگویم.

برای من بسیار خوشحال کننده است که شما می خواهید کتابم را بخوانید.
این لینک کتابی است که البته خیلی هم تازه گی ها متولد نشده، اما هنوز برایم عزیز است!!
این لینک دانلود کتاب؛
http://ghoghnoos77.blogsky.com/1391/06/12/post-267/
ممنون.

دمادم دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 22:37

مرسی. الان میرم سراغش.

مهرگان جمعه 20 اردیبهشت 1392 ساعت 15:07 http://MEHRAEEN.BLOGSKY.COM

سلام
ای بابا! پرنده جان تو که این "من" بیچاره رو سالی 12 ماه هزار بار میکشی!

شاید درست نباشد که من همیشه در پی هدف و نتیجه ام....

سلام :)

. شنبه 21 اردیبهشت 1392 ساعت 17:57

وقتی صاحب اثری ،پس از اینکه برداشتم رو از اثرش براش گفتم ، سخاوتمندانه منو در داشتن خوانش شخصی آزاد می گذاره و نچندان فروتنانه میگه که حرفش اینی نبود که من دریافت کردم ، در واقع برای من شکّ تازه ای به داشته هام خلق می کنه .
از بابت پی ریزی بنای محکم تردیدی نوین در من ،ازت ممنونم .
....
در حقیقت می باس این نظر رو خصوصی برات می نوشتم چون مربوط میشد به خودم و برداشتم و جوابت، اما چه کنم که تو از کامنت خصوصی متنفری . / منیر

ربطش به سخاوت و فروتنی رو نمی فهمم!
همون چیزی که برداشت کردی، برای خودت درسته دیگه :)

سفینه ی غزل یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 ساعت 03:26 http://safineyeghazal.persian.com

غریزتا"!!! شاعری ققی عزیز.

ممنون شیرین جون

R2W یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 ساعت 16:55 http://recent2weeks.blogfa.com

نقد و نظر شما بر بهترین داستان های " دو هفته اخیر "

دو هفته هفتم با محمودی ایرانمهر

. یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 ساعت 19:04

به گمان من صاحب هنری که برداشت عوضی از اثرش ناراحتش میکنه تنگ نظره که تو نیستی و گفتم سخاوت مندانه ...

وقتی هم اینو خوندم : "ممنون از اینکه خوانشت را برایم نوشتی..."
شنیدم که نچندان فروتنانه می گی: خب حالا عیبی نداره که اینقده پرت و پلا فهمیدی
....
بعدشم برداشت خودم برای خودم وقتی خوبه ، که از نشانگانی که دستمه به ناکجا نرسم .
جواب تردید زای تو که خیلی هم بجا بود و از یقینم گران تر ، ناکجایش را روشن کرد

*صد البته که کلمات در باربرداری نابرادرند فرزند!*
از این بابت همگان معذوریم !

به هر حال قرائت های مختلفی می تونه وجود داشته باشه و من این رو درک می کنم/ اگه سوالی هم باشه تا جایی که بتونم جواب می دم.
نمی دونم دیگه چی بگم. ممنون

آنتی ابسورد دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 ساعت 12:11

سلام
این معرکه بود شاعر

سلام، قربانت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد