ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

قلب یخی ، ایدئولوژی بازی در زمین حریف (2)

 

 

1- سه دختری که ذکرشان در قسمت قبل رفت ، برای نشان دادن اینکه فرهنگی که ایدئولوژی دیگران (از طریف شبکه هایی مثل فارسی وان) می خواهد به خورد جوانان ما بدهد (فرهنگ خیانت و ...) چیز خوبی نیست ، به انواع و اقسام کارها دست می زنند و حتی در راه رسیدن به هدف بزرگشان ! چند خانواده را نابود می کنند ، خیانت می کنند ! و چند نفر را به کشتن می دهند و از انواع و اقسام دروغ بهره می برند.
به نظرم خود این سریال به خوبی نشان می دهد که دفاع مطلق از یک ایدئولوژی (و یا دشمنی با یک ایدئولوژی) خواه ناخواه  در طول زمان گند کاری اش در می آید. و افراد مدافع (و یا مهاجم) را یک روز به جایی می رساند که هیچ چیز برایشان باقی نمانده باشد.

2-کارشناس نامبرده در قسمت قبل ، از نشانه شناسی در لاست و ... سخنها رانده ، به درست بودن یا نبودن حرفهایش کاری ندارم. اما مطلبی که از این سریال (و بسیاری چیزهای دیگر) پیداست این است که طرف ما به بازی با قواعد و تکنیکهای حریف تن داده ، بازی ای که نات انلی در آن بسیار ضعیف تر از حریف است ، بات السو با تن دادن به قواعد حکم شده از سوی آن طرف ، بسیاری از قواعد و اصول ایدئولوژیک خود را نیز زیر پا گذاشته است (همان خواسته ی لطیفی از ....)
بیننده ی این سریال کاملن حس می کند که تنها اصل باقیمانده از ایدئولو‍ژی طرف ما "دشمنی" با ایدئولوژی طرف آنهاست ! چون دیگر چیزی باقی نمانده غیر دشمنی صرف !
و این یعنی پایان کار ! 

 

۳- تن به مانکن شدن دادن مبارزان ما ، از قضا ، نشانه ای است که خود به خود گویای همه چیز است.

۴-من معتقد نیستم که مرگ خوب است فقط برای خودمان !  من با نگاه ایدئولوژیک مشکل دارم. چه از طرف آنها و چه از طرف ما. اما به این نکته توجه داشته باشید که من دارم از نبرد ایدئولوژی ها صحبت می کنم و نه خود آنها.

نظرات 12 + ارسال نظر
فرزانه شنبه 15 آبان 1389 ساعت 09:41 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام ققنوس
یخ زدیم
این همه خلاقیت را از کجا آورده اند ؟ مغزشان بدجوری شکوفه زده ها ... پس جریان این همه بنر و پوستری که تو پیاده رو ها ولو شده این سریال است ؟
حالا این عباسی که گفتی همانیست که چیستی تقابل خیر و شر را در کارتون تام و جری تحلیل اپیستومونولوژیک می کرد ؟
لطیفی که می خواهد پولی به جیب بزنه
بقیه هم تکلیفشان معلوم است می خواهند ملت همیشه در صحنه هم چنان خواب بماند . تو چرا ققنوس ؟

سلام
یحتمل همان است که می گویی .. فقط از چون اویی چنین حرفهایی بر می آید !!
...
دوست عزیز مگه من چمه ؟ ها ؟ مگه من دل ندارم ؟ خوب من هم الناز جون رو دوس دارم دیگه ;)
ولی جدای شوخی ، تو هم اگه شبهای عسلو و تنهایی و ... حتمن همه چیز نگاه می کردی که وقتت بگذرد ! ضمن اینکه من کلن سینمای ایران رو دنبال می کنم (هر چند این کار سینمایی نیست ولی به هر حال تلویزیونی هم نیست !)

نینا شنبه 15 آبان 1389 ساعت 11:57

نم گرایش ساسی ندارم و آدما رو هم بر اساس این طبقه بندی نمیکنم.
بلاخره فهمیدم منظورت از اون خط ها چیه
ما به اونا میگیم جمله متن !!
با این ژستت هم نسبتا موافقم البته تا سریال رو نبینم نمیتونم نظرقطعی بدم.

این آقایی که در موردش حرف می زنیم ، یه آدم سیاسی نظامیه ! اگه از نظر سیاسی بهش نگاه نکنیم دیگه چیزی نمی مونه ازش که بخوایم بهش نگاه کنیم ... اکی ؟ من هم آدما رو بر اساس سیاست طبقه بندی نمی کنم ولی آدمای سیاسی رو چرا ...
خوبه که موافقی ... البته حرفای من زیاد هم ربطی به خود سریال نداشت .... حالا در مورد سریال هم می نویسم :-)

نیکادل شنبه 15 آبان 1389 ساعت 12:35 http://aftabsookhte.blogfa.com/

سلام پسر
عرض به خدمت انور حضرت عالی همونطور که خودتم اشاره کردی سیر رفتارهای ستیزه جویانه ایدئولو‍ژیک نات انلی رو به رو شنی و بلوغ نمیره بات السو سیر قهقرایی رو با شتاب فزاینده ای طی میکنه! سرعت فزاینده نه هان! شتاب فزاینده!
من هنوز توی کف این عبارتی هستم که توی لاست به کار می بردن:‌«لیو توگدر ، دای الون» و فکر می کنم قسمت اعظم تفاوت ایدئولو‍ژیک و فرهنگی و ذهنی و عینی ما با بلاد غرب تفاوت عبارت مذکور با این ضرب المثل مشهور ماست :‌«یاهمه، یا هیچ کس»!!!!

سلام بر شما
بنده که اساسن با رفتارهای ستیزه جویانه مخالفم ! همچون شما.
من هم هنوز تو کف خانوم کیت هستم در سریال نامبرده :))) ;)
البته معنای مثبت کف مد نظر است !!! ;)

درخت ابدی شنبه 15 آبان 1389 ساعت 12:41 http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
ققنوس جان نمی‌دونم ۲۴ رو دیدی یا نه. چشمات از زور بی‌خوابی می‌سوزه ولی می‌خوای ببینی بعد چی می‌شه. تمام چیزایی که اینا آرزوش رو دارن تو این سریال تبلیغ می‌شه ولی قبل از همه چیز بیننده داره یه کار درجه یک می‌بینه. بازیگران زیبا (بهتر از الناز جون!) قصه‌ی جذاب کارگردانی عالی و خلاصه هر چی که سریال‌های در پیت ما ندارن.
این سوژه‌ای که گفتی تو مملکتی داره ساخته می‌شه که من مطمئن نیستم اگه بخوام یه سریال برات با پست سفارشی بفرستم دستت می‌رسه یا نه.

سلام
یه قسمتهایی رو دیدم ، ولی اون چیزی که ندیدم بیش از اون چیزیه که دیدم.
بله خوب ، قابل مقایسه نیستن از نظر تکنیکی ... من خودم ، پارسال ، 55 قسمت لاست رو تو فقط سه روز دیدم ، فک کن !
مملکته که داریم ؟؟!

شادی شنبه 15 آبان 1389 ساعت 14:29 http://hbbgg.blogfa.com

من فیلم رو ندیدم اما با کلیات نظرت کاملا موافقم.

ممنون :-)

فتح باغ شنبه 15 آبان 1389 ساعت 15:15 http://fathebagh.blogsky.com

سلام
یه نظر نوشتم ... نمی دونم ثبت شد یا نشد . یهو صفحه اش پرید و رفت !!

سلام
ظاهرن نیومده :(

فتح باغ شنبه 15 آبان 1389 ساعت 15:53 http://fathebagh.blogsky.com

سلام ققنوس عزیز
ندیدم این سریال رو . یعنی دیدما، اما توی سوپر مارکتها!
کلا با سریالهای ایرانی اصلا میانه ای ندارم. قهوه ی تلخ رو هم به زور اطرافیان دارم می بینم!
ولی خیلی ممنون که مصمم کردی که حتی به زور خدا هم نبینمش!
از الناز شاکر دوست زیاد خوشم نمی یاد. حالا هزار تا قر و قمیش هم که بیاد برای من یکی کارساز نیست!

مرسی برای اطلاع رسانی خوبت.

سلام دوست عزیز
:-)
خواهش می کنم...

محمدرضا شنبه 15 آبان 1389 ساعت 19:48 http://mamrizzio3.blogspot.com/

سلام
من سریال رو ندیدم. رغبتی هم به دیدنش ندارم. اما اینجا اونهایی که نگاه می کنند خیلی ازش تعریف می کنن!
با دوستی داشتم صحبت می کردم که این سریال رو دیده بود. البته حساب این دوست از اون جماعت جداست. صحبتش درباره ی یک سکانس چند دقیقه ای بود که توش از هویت چهل تکه و فراماسونری و تفکر سیار و داریوش شایگان و صهیونیزم بین الملل و... بود! برام جالب شد که بغض و کینه ی اینها به روشنفکران این کشور توی یه سریال مزخرف هم ابراز می شه! باقیش حالا هر چی بگم چون خود سریال گویا چرنده! ارزش زیادی هم نداره

سلام
اینجا هم خیلی از این سریال تعریف می کنند !
آره اون تیکه ای که گفتی رو خوب یادمه ...... واقعن چی میشه گفت ؟!

شیرین یکشنبه 16 آبان 1389 ساعت 03:38

سلام خوبی


اومدم یه احوالی ازت بپرسم


یه مدت نبودم


یکی از نقاشی هامو زدم توی وبم دوست داشتی بیا ببین


فعلا بای


کدوم شکلکو انتخاب کنم


این از همش جالبتره


حالا فعلا بای

میله بدون پرچم یکشنبه 16 آبان 1389 ساعت 06:46

سلام
هر چه قدر هم الناز جون و ... بگی من وسوسه نمیشم !
....
تو رو خدا دیگه نگو!!
...
از شوخی گذشته بی خیال شو بچسب به کتاب
...

سلام
می بینم که داری وسوسه می شی !
...
کتابی که توش الناز داشته باشه سراغ نداری رفیق ؟ :))

نفیسه یکشنبه 16 آبان 1389 ساعت 11:15

ما که این سریال را نه می بینیم و نه علاقه ای به دیدنش داریم...

خوشمان آمد نقدتان هم خوب هست...

بیشتر بنقدید البته فیلمها و سریالهایی که ما نیز ببینیم...

ممنون ... دوستان لطفن توجه کنند که من در مورد خود سریال ننوشتم !

مرمر یکشنبه 16 آبان 1389 ساعت 18:30 http://http:/marimosh.blogspot.com

نمیبینم نظری ندارم

:-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد