ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

باغ بی برگی که زیبا نیست !

تقدیم به شاعر نازنین ، م . امید ؛ 

 


آسمان موهوم !
ابر مصنوعی !
پوستینش اصل، با یک مارک،
بر رویش !

اما ... همچنان ، هر روز ،
باغ بی برگی !
روز و شب تنهاست ...

صبح برمی خیزد از جا
می دمد در ساز تنهایی ،
تمام باد هستی را !

- من هستم !
خودش گفت ،
باد را گویم ! خودش گفت ! -

جامه می پوشد ، قبای پادشاهی ...
اصل ، عالی !
یا خیالی ؟!

رهگذر گردد میان کوچه راهی ...

کودکی تنهایی اش دید
کودکی عریانی اش دید ؛
آی مردم !
جامه اش شولای عریانی است !

با خودش می گوید عریانم ،
ولی هستم !
باد می گوید ! ،‌خودش گفت !

زوزه ی باد ،
گیسوان وهم سردش را ز هم پاشید ،
درون گوش او گفت ؛
آن چه گفته است باد  ،
او خود می برد روزی !

برگهای زرد و باد و ... مرگ پاییزی !

باغ بی برگی !
بدون برگ ،
هستی عریان او غربت !
در میان خیل مشتاقان که می گویند ؛
باغ بی برگی که می گوید که زیبا نیست ؟

باغ بی برگی !
گر که او عریان کند هستی ،
چشم در راه بهاری نیست !
انتظاری نیستش بر عشق
یا که بر مستی ...


آدم تنها ،
باغ بی برگی !
شب می آرامد همان جا
ساز تنهایی کنار بالش اندوه
خالی از آغوش !

باغ نومیدان !
"امید"م !!
نا امیدم !
باغ بی برگی که زیبا نیست !!

نظرات 18 + ارسال نظر
سانی دوشنبه 17 آبان 1389 ساعت 20:05 http://koochehgard.blogsky.com

سلام
همه چیز عالی بود
خوشحالم که با شما و آثارتون آشنا شدم
پاینده باشید

سلام
ممنون از لطف شما :-)

عباس دوشنبه 17 آبان 1389 ساعت 20:47 http://panjereeirubemah.blogfa.com

زیبا بود...
از آن زیبایی هایی که باید سکوت کرد به احترامش...
سکوت میکنم

ممنون عباس عزیز :)

نیکادل دوشنبه 17 آبان 1389 ساعت 23:50 http://aftabsookhte.blogfa.com

سلام پرنده
خیلی خوب بود، اما خیلی غمگین ... تو چرا؟
چرا همه تنهان؟ یکی از باهم بودن بگه، از کنار هم بودن، از تنها نبودن...
دلم گرفت.

سلام نیکادل
ممنون ازت ... اون یک نفر فعلن من نیستم ;)

دمادم سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 00:29 http://www.damadamm.wordpress.com


باغ بی برگی !
گر که او عریان کند هستی ،
چشم در راه بهاری نیست !
انتظاری نیستش بر عشق
یا که بر مستی ...


...خیلی زیبا

خیلی ممنون از لطف شما :-)

میله بدون پرچم سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 03:15

سلام
پوستینی کهنه دارم من
یادگاری ژنده پیر از روزگارانی غبار آلود
هیچ مارکی !
اینچنین با من نگوید
از نیاکانم برایم داستان
.....
قشنگ بود ولی

سلام
روزگاران غبارآلود رو می فهمم !
ممنون ازت

سعید سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 06:01 http://ganjineh.mihanblog.com/

با خوندن این شعر برای اولین بار به این فکر افتادم که تو پاییز با ریختن برگ درختا، همه ی درخت ها لخت میشن! با این حساب چرا برادرای گمنام و غیر گمنام بسیجی یه پارچه ای، چیزی دورشون نمیکشن که از این بیناموسی گیاهی جلوگیری کنن؟!

پ.ن: خب به نظر میاد در آستانه ی مشهور شدنی، حالا تا مشهور نشدی و ما رو فراموش نکردی یه سه چهار تایی امضا ازت بگیریم و بزاریم تو انبار وقتی گرون شد بفروشیم

نمی دونم چرا جلوگیری نمی کنن ... ;)
آستانه مشهور شدن کجا بود سعید جان ! ما فوقش در آستانه اشرفیه ایم ! که اونجا هم نزدیک لاهیجانه ... :))

نفیسه سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 08:44

شعرت به دلم نشست اما چرا غمگین

دلم گرفت خیلی زیاد...

ممنون :-)
شرمنده بابت غمگین بودن شعر

شرمین سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 11:27

خیلی قشنگ بود . فقط یه سوال. کی اون شعری رو می نویسی که فقط تقدیم به اسامه است . بی برو برگرد ؟

مرسی شرمین عزیز که اومدی اینجا ،خوشحالم کردی و ممنون از لطفت. :-)
امیدوارم بنویسمش . دلم شعر تقدیمی به خودم خواست :-)

مجتبی سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 12:42

خیلی زیبا بود
باغت پربرگ

ممنون :-)
برگت سبز

نامیرا سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 13:17 http://namira19.blogfa.com

انگار اینجا نیاز به یه طوفان شدید داره تا بیاد و گرد غم رو ورداره و ببره...

بیشتر ناامیدی تو این شعر وجود داره :)

نسیم سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 14:28

کاش ایراد وزنو که می زنه تو ذوق تو شعرات کم کنی...
اون وقت من به استعداد فوق العاده ات ایمان می آوردم...

کم پیدایی !
خیلی وقتا این وزنی که می گن رو نمی فهمم !! اما قبول دارم که این شعر رو خیلی تند نوشتم و خیلی دقت نکردم .
ممنون ازت :-)

نینا سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 14:35

شعر قشنگی بود.مطمئنم اگه اخوان زنده بود اون هم همینو میگفت:)

ممنون ... جدن؟؟ :-)

درخت ابدی سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 21:17 http://eternaltree.persianblog.ir

سلام.
قشنگ بود.
«او خود می برد روزی !
برگهای زرد و باد و ... مرگ پاییزی !»
(کاش علائم سجاوندی تو شعر کمتر به کار ببری، متن رو شلوغ می کنه.)


سلام
ممنون :)
برای رسوندن بهتر منظوره ، ولی قبول دارم که شلوغ می کنه

محمدرضا سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 23:53 http://mamrizzio3.blogspot.com/

اما...
داستان از میوه های سر به گردون سای اینک خفته در آغوش سرد خاک می گوید!

باغ بی برگی ...

ژوله چهارشنبه 19 آبان 1389 ساعت 08:33 http://zhooli.blogspot.com/

وای فوق العاده بود

با خودش می گوید عریانم ،
ولی هستم !
باد می گوید ! ،‌خودش گفت !
باد همویی که گاهی مرا هم سفر خود می کند و به دورهایی می برد
تنهایی زمانی انسان را به سرزمین های شگفت انگیز می رساند
موفق باشید

ممنون از لطفت :-)
دلتنگی های آدمی را باد ترانه ای می خواند ...

فتح باغ چهارشنبه 19 آبان 1389 ساعت 08:36 http://fathebagh.blogsky.com

سلام
نبینم غمگین باشی ..... هرگز.

ما
کاروان ساغر و چنگیم
لولیان چنگمان افسانه گوی زندگیمان ،‌ زندگیمان شعر و افسانه
ساقیان مست مستانه
هان ، کجاست
پایتخت قرن ؟
ما برای فتح می اییم
تا که هیچستانش بگشاییم
این شکسته چنگ دلتنگ محال اندیش
نغمه پرداز حریم خلوت پندار
جاودان پوشیده از اسرار
چه حکایتها که دارد روز و شب با خویش


سلام
غمگین نیستم ، ممنون دوست عزیز.
زندگیمان شعر و افسانه
ساقیان مست مستانه :-)

فتح باغ چهارشنبه 19 آبان 1389 ساعت 21:35

ققنوس عزیز
یادم رفته بود بگویم شعرت خیلی قشنگ است.

ممنون از لطفت دوست عزیز :-)

بهداد شنبه 4 دی 1389 ساعت 04:14

اول که اومدم اینجا (منظور همین چند دقیقه قبل هست)، عکستو که دیدم می خواستم ببندم وبلاگتو (منم پسرم. می فهمی که؟ نهایتاً سری به وبلاگ پسرهای خوش عکس می زنم).
ولی واقعاً ایول. این پنج صفحه رو که خوندم عالی بوده.
حسودیم می شه بهت در عین حال خوشحالم که وبلاگتو کشف کردم.
همونجوری که تو از وبلاگ محمد رضا اومده بودی به وبلاگ خانم هوشمند. منم از اونجا اومدم اینجا. چه قدر کوچه پس کوچه داره اینجا.همشونم بن بسته ولی تموم نمی شه. آدم یاد آستانه اشرفیه می افته.

خوش اومدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد