ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

ققنوس خیس

انگار که هست هر چه در عالم نیست / پندار که نیست هر چه در عالم هست

برداشت آخر

تاملی کوتاه و شخصی  بر اصطلاح برداشت شخصی ؛  

 

 

1

وقتی کسی بعد از برداشت تو می گوید ، بستگی به این دارد که برداشت شخصی تو چگونه است ! شاید منظورش این است که؛ هی پسر !! عجب برداشت مزخرفی داشتی ! 

 

2
کاریکلماتور
؛
نسبت دادن هر استدلالی به برداشت شخصی از "عادت" های ماست ، با این تفاوت که اعتقاد به برداشت شخصی منجر به خون و خونریزی و حمام خون نمی شود !  

 

3

کاریکلماتور ؛

معرفت با مشاهده آغاز می شود ، البته من درباره ی آدمهای کور صحبت نمی کنم ! 

 

 

4

هر مشاهده گری برداشتی دارد ، حتی این که بگوید "برداشتی ندارم" هم خودش یک برداشت است.


 


5

وقتی من از برداشت شخصی خودم برای تو می گویم ، قصد این است که تو درباره برداشت شخصی من نظرت را بگویی ، نه اینکه بگویی هر کسی برداشت شخصی خودش را دارد. 

 

6

بدیهیات سر جایشان هستند ، تو حرفت را بزن ! 

 

7

کاریکلماتور

سعی کن مسئله را با قانون فیثاغورث حل کنی ، نه اینکه در برگه فقط قانون را برای من بنویسی !!
قانون را ما هم بلدیم. 

 


8

کاشتن ، با تخم گذاشتن یک معنا در دیده آغاز می شود
داشتن ، پردازشی است که در پروسسور مغز تو صورت می گیرد
و برداشتن ، همان برداشت آخر توست. همان نتیجه !
تو وقتی در مرحله برداشت همان جمله ی آخر (5) را تحویل من می دهی ، به این معناست که مغزت را دور زده ای. !

نظرات 23 + ارسال نظر
نعیمه چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 11:19 http://n1350.wordpress.com/

فکر می کنم این عبارت «برداشت های شخصی با هم متفاوتند» یعنی این که من کاملن با تو مخالفم اما دلم نمیاد حالتو بگیرم.

راستی در مورد پائولو کوئیلو تا حدودی باهات موافقم. منو یاد معلم های دینی می اندازه که همه اش سعی می کنن به آدم درس زندگی بدن و همه حرفهاشون هم تکراریه.

بعضی وقتا هم این طوریه که یعنی ؛ دلم می خواد حالتو بگیرم ولی نمی تونم ;)
....
جمله ای که خطاب به اون نویسنده ی مبتذل (کوئیلو) نوشتم ، خوب بود ؟ ;))

سعید چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 14:03 http://ganjineh.mihanblog.com/

نوشتت جای بحث زیاد داره، البته برداشت شخصی هر کسی برای خودش قابل احترامه برای همین وارد این بحث نمیشم.

صد در صد قابل احترامه از نظر من هم...

شیطان چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 16:37 http://lilo5000.persianblog.ir/

میدونی چیه ... مردم این نظر شخصی رو میگند چون از اختلاف میترسند ... تو این فرهنگ تو فقط تا موقعی دوستی که مخالف من نظر ندی ... این نظر شخصی توئه یک راه فرار کوچک باز میکنه از این محلکه ... وگرنه که .... بی خیال ...

آره بعضی وقتا اینجوریه ! خوب گفتی

فرزانه چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 19:06 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام ققنوس
1
ولی گاهی هم علاقه آن کس را به دانستن فهم تو از موضوع می رساند
2
برداشت از مقوله استدلال نیست.
3
نسبیت می گوید :مشاهده تغییر و تصرف در واقعیت است .
4
البته
5
اینجا مرزی است که باید تو درش را برایم باز کنی وگر نه ...
6
اگر بدیهی بودند که من و تویی در کار نبود.
7
شاید دوست دارم خودت بتوانی با قانونی که بلدی حلش کنی کی گفته من حلال مسائلم ؟
8
هر کسی مزرعه خودش را دارد برای کاشت و داشت و برداشت ... محصول هر کسی مال خود اوست .


فکر می کنی این حرفها این قدر بسته بندی لازم داشت ؟

سلام
1- همونطور که شاید ِ من اتفاق افتادنی است ، گاهی ِ تو هم اتفاق افتادنی است
2- از نظر من هست ، می تونم دلایلم رو توضیح بدم
3- حرف درستی است.
5- به نظر من در بحث و جدل و حتی در گفتگو ، طرفهای بحث علاوه بر اینکه باید برای برداشتهای شخصی همدیگر ارزش قائل بشوند ،خوبه که به برداشتهای همدیگر هم بپردازند ، نه اینکه فقط به برداشت هم احترام بگذارند یا برعکس بی احترامی کنند.
این وگرنه ای که گفتی ناراحتم کرد.
6- دقیقن منظور حرف من این بود که مثلن در مورد یه اصل بدیهی تو هندسه می شه دیالوگ برقرار کرد ، بدون اینکه اون اصل بدیهی از جاش تکون بخوره
7- من عذر می خوام اگه این طور بر اومد از پستم که انگار تو مخاطب این جملاتی.... اگه بودی حتمن می گفتم ، در ضمن اگه مخاطب تو بودی این ادبیات من نبود و خودت هم باید این رو بدونی.
8- قبول دارم
تقریبن می تونم بگم که واقعن ناراحت و ناامید(از خودم) شدم... با جمله ی آخر

پینی چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 19:13


۱:

۲:هااااااااا

۳:

۴:

۵:

۶:

۷:

۸:


نظر شخصی من به تو چه ؟؟؟؟؟؟

فک کن یکی فقط با صورت خودش حرف بزنه !!!
این هم می شه ،‌ واقعن به من چه ؟ اصلن چه کاریه ...

فتح باغ چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 20:00

در مورد آیتم اول زیاد قبول ندارم. و شاید دقیقا برعکس برای برداشت شخصی تو هم احترام قائل است.
فکر نمی کنم برداشت خیلی استدلالی باشد و آدمهای کور (البته کورهائی که تو منظورت است) اصلا معرفتی هم دارند؟
و شاید آنکه می گوید برداشتی ندارم شاید واقعا برداشتی نداشته است!
در ابراز برداشت آیا بدیهیات جایگاهی دارد؟
برداشتن هم عین داشتن یک پردازش است.

انگار همش مخالفت بود! درسته؟
خوب نظر من این بود دیگه ... ببخشید

در مورد اولی که من هم گفتم شاید ، من نظرت رو قبول دارم که می گی شاید برعکس باشه...
فک می کنی استدلال یعنی چی ؟ ولی جالبه که کسی به طنز این جمله و نکته ای که می خواست برسونه ، توجهی نکرد ، یا چیزی نگفت حداقل
من گفتم معرفت با مشاهده آغاز می شود ، آدمهای کور ممکن با چیزهای دیگری که دارند مثل لامسه و شنوایی و ... معرفت پیدا کنند و ...
شاید واقعن برداشتی نداشته ،‌ ولی این خودش یک برداشت به حساب می یاد ، مثل اگزیستانسیالیستها که می گویند انتخاب نکردن هم خودش یه انتخابه !!
مخالفته که فکرها رو به جریان می اندازه ، نه موافقت
ممنون.

فرزانه چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 22:43 http://www.elhrad.blogsky.com

یک ققنوس خیس هرگز از خودش نا امید نمی شود

گاهی می شه ،‌ اما بعدش خوب می شه.
ممنون...

درخت ابدی چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 23:24 http://eternaltree.wordpress.com

سلام.
گاهی هم به کار بردن تعبیر برداشت شخصی برای جلوگیری از بحث و بگو-مگوس. همیشه حس و حال جدل وجود نداره.

سلام
موافقم . اتفاقن من از آن دسته از آدمهایی هستم که اهل جدل نیستم ... اهلش نیستم چون معتقد به برداشت شخصی ام.
ولی این جملات برای بحث و جدل نوشته شده ...

نیکادل چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 23:44 http://aftabsookhte.blogfa.com

اوه پس که اینطور!!!

بیان عبارت «این نظر شخصیه منه» یعنی:
1.من سر حرف خودم هستم هرچند نظر تو منطقی تر باشه
2. تو سر حرف خودت هستی هرچند نظر من منطقی تر باشه
3. دست از سرم بردار اما روم نمیشه بگم برو بابا حال نداریم چون می خوام باشی بابا هرچند خیلی حال بحث کردن نداریم
4. به تفاهم نمی رسیم اما الان وقتش نیست با لگد بزنم زیر همه چیز، عجالتاً صلح موقت می کنیم سر فرصت حالتو می گیرم و ....
خلاصه یه چیزی تو مایه های جملات بالا...
سلام ققنوس

آره ،‌ همه ی اینها هم امکان داره. سلام ...

یاس پنج‌شنبه 9 دی 1389 ساعت 06:39 http://taakonoon.persianblog.ir

«بدان که حقیقت را نمی دانی»...پس به همان برداشته های شخصی اکتفا کن!!

بله. جانا سخن از وبلاگ ما می گویی !!
ممنون.

na30m پنج‌شنبه 9 دی 1389 ساعت 10:49 http://na30m1988.blogfa.com

من برداشتی ندارم....
چون برداشت من از برداشت با برداشت تو از برداشت متفاوت است

ای بابا !! حالا ما یه چیزی گفتیم ...

ابراهیم ابریشمی پنج‌شنبه 9 دی 1389 ساعت 12:50 http://avakh.blogsky.com

برداشت اصلی، چیزی جز برداشتی شخصی نیست که همگان، آن را پذیرفته باشند.
پس برداشت شخصی را دست کم نگیریم.
با این حساب، برداشت شخصی، ارزشی کمتر از استدلال نخواهد داشت، این البته برداشت شخصی من است!!

و برداشت من هم موافق برداشت شما. ممنون.

محمدرضا پنج‌شنبه 9 دی 1389 ساعت 22:55 http://mamrizzio3.blogspot.com/

خب هر کسی برداشت خودش رو داره!

اما در مارتب نزدیکی به حقیقت (هیرارشی) نمی شه گفت حق با همه ست! همه برداشتون رو بگن اما...!

میله بدون پرچم جمعه 10 دی 1389 ساعت 01:30

سلام
1- شاید و فقط شاید
2- ممکن است
3- نه لزوماٌ
4-من برداشتی ندارم
5- قصد تو اینه ممکنه قصد اون این نباشه
6- نه لزوماٌ
7- این یعنی عملگرایی!؟
8- موافقم
9- با طرف یه جا قرار بذار ما هم دسته جمعی میایم حالشو می گیریم بعد میریم برزیل حالشو می بریم

میله بدون پرچم جمعه 10 دی 1389 ساعت 01:32

سلام مجدد
گفتم وسایل داخل ماشینو زدند نه خودشو
ضبط و ابزار ها و... و عینک آفتابی نازنینم که خدا تومن پول بالاش داده بودم

الهام حیدری جمعه 10 دی 1389 ساعت 10:02 http://memo3.persianblog.ir

ممنون از لطفتون
پست جدیدتون رو خوندم
وبلاگ خوبی دارین
موفق باشین

سید مهدی موسوی جمعه 10 دی 1389 ساعت 11:26 http://bahal14.persianblog.ir

قربان مهربانی همواره ات
در حال به روز کردن وبلاگ هستم...

نسیم جمعه 10 دی 1389 ساعت 22:32

خب فکر کنم جدیدا برداشتتو به کسی گفتی و اون زده تو ذوقت...
این نوشته ات به ظرافت قبلی ها نبود...و اینکه درمورد شماره ۷ باید بگم آدم بهتره به طرفش ماهیگیری یاد بده تا اینکه ماهی بده...قانون و فرمولو که بگی طرف خودش باید بتونه حل کنه مشکلشو

آزاد جمعه 10 دی 1389 ساعت 22:39 http://www.n-azad.blogfa.com

سلام
ومنتظرم...

نوشینه شنبه 11 دی 1389 ساعت 12:02 http://nargess777.blogfa.com

اما من فکر میکنم بر خی اوقات بهتره با گفتن این نظر شماست به نظر دیگران احترام بگذاریم .

نفیسه شنبه 11 دی 1389 ساعت 12:49

به نظرم برداشت شخصی یعنی فراپیام و فراپیام همیشه بر اساس معرفت، آگاهی و نوع جایگاه تربیتی و فرهنگی مخاطب است. پس همیشه برداشت برداشت می ماند اما گاهی همه آدمها از یک موضوع برداشت واحد دارند و این یعنی عامل مشترک در آن سهیم است مثل پرچم سفید که نشانه صلح می باشد اما بسیاری از برداشتها نظر شخصی ان.

نکته مهم تر اینه که وقتی یکی میگه برداشت شخصی یعنی خواسته به چیزی متهم نشه...

راستی در این جور مواقع می تونی بگی باشه اما من دوست دارم برداشت شخصی شما را هم بدانم

خب دیگه
برداشن شخصی
برداشت شخصی
من نمی دونم
مگه برداشت غیر شخصی هم داریم اصلا
کسی این حرف رو می زنه
موافقی باید بهش بگیم
خب برداشت غیر شخصی ات رو بگو ببینم چیه؟
نه؟

کلاق شنبه 11 دی 1389 ساعت 16:29

سلام
۱. نظر تو اصلا برام مهم نیست!
۳. در مورد آدمهای عینکی چی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد